“Door de fusie hebben we twee culturen in de organisatie en ons succes hangt af van goede samenwerking. “

Hoe kunnen we deze bloedgroepen effectiever laten samenwerken?

Een case uit de keuken van Verleidkundig Instituut: op 14 februari heeft een groot ICT bedrijf het plan opgevat de nationale dag van de liefde te benutten op verrassende wijze aandacht te besteden aan de prille samenwerking met een ander, aanvullend ICT bedrijf. Ambitie is dat ze samen de klant beter kunnen helpen.
Op Valentijsdag wil het bedrijf vooral de liefde ofwel de toegevoegde waarde van de samenwerking intern laten zien. Daarbij wil het bedrijf: de zin van de account- en relatiemanagers nieuwe samenwerkingscombinatie ook bij de kanten nadrukkelijk onder de aandacht te brengen. De ‘lust op wekken’ bij betrokken partijen dit partnership ook daadwerkelijk te willen verkopen. ‘Tools en gedachtegoed’ te bieden aan de medewerkers en management en directie geïnspireerd op de verleidkunde waarmee ze de zin van klanten en collega’s op plezierige wijze kunnen prikkelen.  

 

 

 

Corporate Valentines Day

De essentie van verbinding is intimiteit. Hoe organiseer je intimiteit in een corporate omgeving zodat verschillende ‘bloedgroepen’ van elkaar gaan houden. Want vanuit liefde ontstaat verbinding. Vanuit verbinding groeit vertrouwen. Vanuit vertrouwen vul je elkaar gemakkelijker aan en groeit een aanstekelijke samenwerking waarmee de klant kan worden verleid tot een langdurige relatie. Dit is het verlangen van bedrijven die fuseren. Naast kosten efficiëntie is er altijd de wens de klant nog beter van dienst te kunnen zijn.
Hoe zorg je ervoor dat de fuserende partners echt van elkaar gaan houden, hun verschillen waarderen, andere gewoontes voor lief nemen en vooral de aanvullende waarde van elkaar gaan koesteren? Door bijvoorbeeld een corporate Valentines Day te organiseren waarin waardering voor elkaars kwaliteiten wordt getoond en uitgesproken. Een dag waarop ze als koppels samen optrekken en hun samenwerkingsvraagstukken kunnen voorleggen aan de verleidkundige. 

Inhoud

Sales strategieën, samenwerkingspatronen, cultuurpatronen van de verschillende bloedgroepen

Voor wie

Relatiebeheerders, alliance managers, account managers, directeuren, projectleiders

 

 

 

 


Competenties

Analyseren

Presteren

Ondernemen

Organiseren

Verleiden

 Praktische informatie

 


Gewenste effect

 
Verbindend – inspirerend – waarderend – interactie – verrassing – verleiding

Duur

 
Een hele dag met een voortraject er naar toe

Prijs van de training

 
Organisatie en uitvoering van Corporate Valentine Day € 3.500 – € 5.000
exclusief BTW, catering, drukwerk en aanverwante attibuten
inclusief voortraject, voorbereiding en voorgesprekken met de opdrachtgever

 

Verleidkunde in de praktijk

 

 

Spiekbrief verleidkunde

Met de spiekbrief Verleidkunde in de hand, nodigen we de SOWECO mensen tijdens de inspiratiedag uit hun eigen cases door de verleidkundige bril te bekijken om zodoende het werk eens anders dan anders aan te kunnen pakken.

Positieve energie opwekken

Ook willen we positieve energie opwekken en medewerker uitnodigen zich meer met elkaar te verbinden.

Betere resultaten boeken

Door in gesprek te gaan hoe verleidkundig mensen zelf zijn en hoe de waarden en instrumenten van de verleidkunde kunnen bijdragen aan betere resultaten in het werk.

 

 

 

 

Benieuwd hoe ik het bij jou in de organisatie aan zou pakken?

 

Vraag vrijblijvend een verkennend gesprek aan. Op basis van het gesprek maak ik een voorstel en pas deze naar de behoefte van de organisatie aan.