“Ik wil mijn mensen laten groeien en dat ze zich meer verbinden met onze organisatie-ambties”

Hoe maak ik medwerkers en leidinggevenden meer bewust van de organisatie ambities?

Door er zelf mee aan de slag te mogen gaan. Concreet. En daarin gezien te worden en waardering te geven. Door de organisatie-ambities te vertalen en te verbinden met hun eigen competenties en drijfveren waarmee ze het werk doen. Vaak zijn de ambities van organisaties niet helder op de werkvloer. Of ze spreken onvoldoende tot de verbeelding. Mensen voelen zich niet aangesproken. Ze herkennen niet dat ze zelf een belangrijke rol van betekenis spelen. Zonder een emotionele verbinding met de organisatieambities gedijt professioneel enthousiasme matig. Zonder enthousiasme is er geen verleiding mogelijk. Voor mij is het de uitdaging medewerkers en leidinggevenden in contact te brengen met hun persoonlijke drijfveren waarom ze hun werk doen en hoe ze het doen en deze vervolgens te verbinden met de ambities van de opdrachtgever.

In de workshop Zelf verleidkundig te werk gaan, wil ik de deelnemers laten ervaren dat hun eigen positieve gevoel over hun werk een ‘strategisch instrument’ is om andere mensen zin te laten krijgen mee te doen. Maar hoe doe je dat? In de workshop daag ik de deelnemers uit verleidkundige recepten samen te stellen voor het prikkelen van de zin en het versterken van (zelf)vertrouwen.

 

 

 

 

 

Volg de workshop Zelf verleidkundig te werk gaan 

Verras jezelf en anderen met jouw eigen verleidkundig recept. Maak je werk en jouw drijfveren aanstekelijk zodat je collega’s en stakeholders zin krijgen met je mee te doen. Na de introductie van de Trias Tempationem, de 4T’s van de inherente verleidstrategie en het bijbehorend psychologische gedachtegoed, gaan we gaan in kleine groepen aan het werk. Onder mijn (ver)leiding formuleert elke groep de eigen verleidkundige ambitie op basis van een zogenoemde ‘Hoe Kunnen We – vraag’.
Bijvoorbeeld:  Hoe kunnen we de resultaten van ons werk op verrassende wijze communiceren met onze stakeholders? Hoe kunnen we meer lagen van de organisatie bij ons werk actief betrekken? Hoe kunnen we onze opdracht op creatieve wijze voor het voetlicht brengen etc. Hoe kunnen we onze stakeholders enthousiast maken voor de ambities van onze organisatie? etc. Wat veel vragen vaak met elkaar gemeen hebben is dat interpersoonlijke relaties beter kunnen of een verlangen bestaat een specifiek thema op verrassende wijze in de spotlight te zetten.
Met een verleidkundige spiekbrief in de hand, waarin ik de essentie van verleidkunde op een rijtje heb gezet, ga je zelf aan de slag met het samenstellen van een verleidkundig recept waarbij je in de eerste instantie jezelf durft te gaan verleiden het eens anders te doen dan je gewend bent. Vervolgens richt je de verleidkundige blik op de mensen in jouw omgeving. Niets is aanstekelijker dan je eigen enthousiasme en verlangen dit samen met anderen te doen.

Inhoud

Pauline werkt met cases van de deelnemers en combineert dit met eigen inzichten over verleidkunde en creativiteit.

Voor wie

De werksessie wordt door Pauline op maat gemaakt. Ze verdiept zich van te voren in de leervraag, de uitdagingen waar de organisatie voor staat en het gewenste houding- en gedagvraagstukken die op tafel liggen. De deelnemers kunnen mensen van ‘de werkvloer’ zijn, OR-medewerkers, beleidsmedewerkers, leidinggevenden, directeuren, raad van bestuur, Ook gemengde groepen kan heel goed en zorgen voor verrassende resultaten en onderlinge verbinding.

Deelnemers

Het aantal deelnemers varieert van 10 – 30 mensen.

 

Inzicht in de Trias Tempationem van Verleidkundig Instituut. Complimenten geven en ontvangen, contact maken, interactief, spelen, waardering uitspreken, kadootje geven, jezelf laten zien, energieke en open sfeer.


Competenties

Analyseren
presteren
ondernemen
organiseren
verleiden

 Praktische informatie

 


Effecten & resultaten

Je stel je eigen verleidkundig recept samen toegepast op een professionele en persoonlijke uitdaging
Je onderzoekt met anderen hoe je de zin van jezelf en andere mensen kunt prikkelen
Je vertaalt het verleidkundig gedachtengoed naar jouw concrete werksituatie
Je oefent met openheid, creativiteit en een welwillende houding
Je verkent de grenzen van je eigen comfortzone en die van anderen

Opbouw en duur

Een werksessie Zelf verleidkundig te werk gaan duurt tenminste 4 uur uur afgewisseld met twee korte pauzes.
De opbouw is deels plenair, interactief en er wordt gewerkt in kleine groepen.
De sessie sluit af met een plenaire presentaties van de verleidkundige recepten aan elkaar.

 

 

Investering

Werksessie Zelf verleidkundig te werk gaan kost € 3.000,-

Inclusief BTW, voorbereiding en voorgesprek met de opdrachtgever.

exclusief huur locatie en catering.

De werksessie kan desgewenst ook incompany worden gegeven.

 

 

 

Verleidkunde in de praktijk

 

 

Oprecht gemeende complimenten op je rug

Het energieniveau van een groep stijgt gegarandeerd na een complimentensessie. Binnen 10 minuten heeft elke deelnemer een A4 oprecht gemeende complimenten op de rug staan.

complimentenmuur

Na afloop lijsten we de complimenten in en hangen we ze aan de complimentenmuur.

TItel

 

 

 

 

 

Benieuwd hoe ik het bij jou in de organisatie aan zou pakken?

 

Vraag vrijblijvend een verkennend gesprek aan. Op basis van het gesprek maak ik een voorstel en pas deze naar de behoefte van de organisatie aan.