Mensen vragen hun gedrag te veranderen is zo gemakkelijk gezegd. Vragen staat vrij. Maar hoe prikkel je de zin van directie, leidinggevenden en medewerkers om daadwerkelijk te kijken naar zichzelf en het effect van hun communicatie? Stel je voor dat deze mensen zich bewust worden van hun eigen potentiele verleidkundige kwaliteiten? Stel je voor dat ze bij zichzelf ontdekken waar hun eigen gevoeligheid ligt om daadwerkelijk in beweging te komen? Zouden ze dan niet beter gaan aanvoelen hoe ze andere mensen kunnen verleiden datzelfde te doen?
De verleidkunde gaat ervan uit dat elke mens verleidkundige kwaliteiten in potentie in zich heeft. Veel mensen zijn zich echter niet bewust van de kracht van verleiden en de bijbehorende psychologische inzichten. Het is mijn ervaring dat elk mens ‘bewust bekwaam’ kan worden van zijn of haar verleidkundige vaardigheden en het effect daarvan op andere mensen. Het palet van communicatieve vaardigheden dat je tot je beschikking hebt, kan je uitbreiden en verfijnen als je in staat bent situaties vanuit een verleidkundig perspectief te bekijken. Je leert over en ervaart de grenzen van je eigen comfort zone en die van een ander. Over schroom en verlegenheid. Over oordelen die je hebt over jezelf en anderen. Met de verleidkundige bril bij de hand vergroot je de kans jouw ambities werkelijk te realiseren op een manier die tegelijkertijd meer plezier geeft in je werk. Dat kan ik je beloven. De inzet van verleidkunde verbreedt de ambities waar je voor staat. Je krijgt nieuwe nieuwe inzichten over het prikkelen van zin en het versterken van (zelf)vertrouwen. Je leert over het creëren van een welwillende houding van de mensen van wie het succes van je werk afhangt.
Verleidkundig assortiment
Klik op de afbeelding om naar het product te gaan
Beweging tot stand brengen
Open bedrijfscultuur creëren
Positieve werksfeer creëren
Meer vertrouwen op de werkvloer
Bewust maken van ambities
Mensen laten groeien en ontwikkelen
Creativiteit op de werkvloer
Nieuwe organisatievisie doorvoeren
Impactvolle events organiseren
Van leider naar ver-leider
Van 2 culturen naar effectieve samenwerking
Volg de masterclass ‘Hoe verleidkundig ben je zelf?’
In de interactieve en ervaringsgerichte masterclass onder mijn (ver)leiding ga je bij jezelf onderzoeken hoe verleidkundig je (misschien al) bent. Welke psychologische en wetenschappelijke inzichten daaraan ten grondslag liggen. Je gaat met je collega’s in gesprek en gaat aan den lijve ervaren hoe aanstekelijk kwetsbaarheid en eerlijkheid is.
Inhoud
De basis voor de Masterclass is gestoeld op de Trias Temptationem; het gedachtengoed van het Verleidkundig Instituut. Daarbij werk ik met cases van de opdrachtgever en combineer dit met eigen inzichten over verleidkunde en de kracht kwetsbaarheid. Ik omlijst dit met inzichten uit wetenschappelijk onderzoek dat over dit onderwerp is gedaan door o.a. Robert Cialdini en Brene Brown.
Voor wie
De masterclass wordt op maat gemaakt. Ik verdiep me van te voren in de leervragen, de uitdagingen waar de organisatie voor staat en het gewenste houding- en gedagvraagstukken van de mensen die er werken. De deelnemers kunnen mensen van de werkvloer zijn, OR-medewerkers, beleidsmedewerkers, leidinggevenden, directeuren, raad van bestuur, Ook gemengde groepen kan heel goed en zorgen voor verrassende resultaten en onderlinge verbinding.
Toepassing
De Masterclass Hoe verleidkundig ben jezelf is een prikkelend ingrediënt in bijvoorbeeld een management tweedaagse, een heidesessie van directie, een OR-training, een themadag voor medewerkers, projectgroepen etc. Vanwege het energieke karakter en positieve energie geeft het speciale evenementen en feestelijke gebeurtenissen een lift.
Als onderdeel van een avondprogramma of voorafgaand aan een diner verhoogt de Masterclass Hoe verleidkundig ben jezelf het energieniveau van de groep. Ik voorspel dat de deelnemers tijdens de borrel nog lang napraten over wat ze hebben ervaren van zichzelf en elkaar. De effecten van de masterclass bieden de opdrachtgever veel mogelijkheden voor toepassing en gesprekken op het werk in relatie tot houding- en gedragsvraagstukken waar de organisatie mee te maken krijgt bij gewenste veranderingen.
Kortere versie van de Masterclass past uitstekend als aansprekende workshop tijdens een event.
Competenties
Ondernemen
Organiseren
Presteren
Beïnvloeden
Praktische informatie
Mijn belofte
Je ontdekt hoe verleidkundig je van nature bent.
Je krijgt inzicht in de ‘Trias Temptationem’ van Verleidkundig Instituut.
Je leert over de psychologische en wetenschappelijke inzichten irt verleiden
Je ervaart je eigen verleidkundige kwaliteiten.
Je beleeft de aanstekelijke kracht van kwetsbaarheid en openheid van anderen.
Je ontvangt verleidkundige instrumenten voor op je werk.
Duur & opbouw
Een masterclass duurt tenminste 3.5 uur uur afgewisseld met een korte pauze.
De opbouw is deels plenair, interactief en in kleine groepen.
Een verkorte versie van 1,5 uur is mogelijk als workshop tijdens een event.
Deelnemers
Het aantal deelnemers varieert van 10 – 50 mensen.
Investering
De masterclass Hoe verleidkundig ben jezelf kost € 2.500,-
Inclusief BTW, voorbereiding en voorgesprek met opdrachtgever.
Exclusief reiskosten, huur locatie en catering.
De masterclass kan desgewenst ook incompany worden gegeven.
——-
De verkorte workshopversie van 1,5 uur kost € 650,- ex BTW en reiskosten.
Verleidkunde in de praktijk
Hoe verleidkundig ben je zelf?
Tijdens de Masterklas Hoe verleidkundig ben jezelf onderzoeken de deelnemers hun eigen verleidkundige kwaliteiten. Want hoe kan je van andere mensen verwachten dat ze collega’s en klanten gaan verleiden als je jezelf niet eerst durft te verleiden meer van jezelf te laten zien… Verder is het een kwestie van oefenen en onderzoeken van de grenzen van je comfortzone.
We noemen onszelf: Groep Zinin!
De interne club medewerkers die samen met de verleidkundige de activiteiten bedacht en uitvoerde, noemde zichzelf ‘ Groep Zinin’. Ze voelde zelf aan den lijve hoe belangrijk het is positieve energie op te wekken in tijden van verandering en je gezicht te laten zien.
De grote sollicitatieshow
Pauline interviewt een van de managers van PostNL tijdens ‘De grote sollicitatieshow’. Doel was informatie te geven over de onderscheidende kenmerken van alle nieuwe vacatures. Daarbij konden alle potentiele sollicitanten vragen stellen en zich een beeld vorm van de functie waarop ze graag wilde solliciteren.
Benieuwd hoe ik het bij jou in de organisatie aan zou pakken?
Vraag vrijblijvend een verkennend gesprek aan. Op basis van het gesprek maak ik een voorstel en pas deze naar de behoefte van de organisatie aan.