Pauline Schueler

Verleidkundige – moeder – levenspartner – verleider pur sang

 

 Na een loopbaan in de (city)marketing en communicatie, gooide Pauline het roer resoluut om in haar veertigste levensjaar. Ze startte haar ondernemerschap in 2006 met het winnen van de Marie Claire Starters Award; een landelijke start-up prijs voor ‘power vrouwen’ van het gelijknamige magazine. Met het businessplan voor het Verleidkundig Instituut professionaliseerde Pauline haar talent voor verleiden. De jury noemde haar verleidkundig perspectief op organisatieverandering ‘vernieuwend, onorthodox en origineel’. Haar bedrijf maakt een vliegende start in 2007. Al doende, ontdekt Pauline de waarde van verleidkunde, verleiderschap en corporate intimacy bij veranderprocessen; drie nieuwe begrippen die ze bedacht om haar werk te duiden.

 

 

Geen onderscheid tussen werk en prive

Sindsdien werkt Pauline als verleidkundige en corporate intimacy coach/consultant aan het wekken en versterken van verleiderschap en ’gewenste intimiteit’ op de werkvloer. Het effect van corporate intimacy is dat mensen in een werkomgeving meer weten over elkaars diepere drijfveren en ervaren hoe ze van betekenis willen zijn in de organisatie. Of liever gezegd; in het leven zelf! Pauline maakt wat betreft de diepere drijfveren van mensen nadrukkelijk geen onderscheid tussen ‘werk en prive’. Deze werelden lopen in elkaar over en stoppen niet bij de drempel van het gebouw waarin je werkt. Corporate intimacy geeft inzicht in de mate van verbinding, enthousiasme en betrokkenheid die mensen voelen bij het werk dat ze doen.

 

Welcome to the comfort zone

Pauline haar werkterrein is het interactieproces tussen mensen op de werkvloer, met name in het grensgebied van de comfortzones. Vooral bij organisaties die willen veranderen en daarbij te maken krijgen met houding- en gedragsvraagstukken van werknemers, is het verkennen van elkaars comfortzones zinvol en effectief. Daar bevindt zich informatie over wat mensen drijft of juist tegenhoudt.

 

Van de ratio naar de zin

Verleidkundig Instituut werkt vanuit het principe dat de zin van mensen de meest succesvolle motor is achter organisatieverandering. Niet de cognitie maar de emotie is de plek van waaruit mensen wel of niet in beweging komen. Verleidkundig Instituut werkt vanuit dit onorthodoxe perspectief en ontwikkelt prikkelende werkmethoden. Pauline laat zich daarbij inspireren door haar verleidkundige wetten en het effect van corporate intimacy in organisaties. Haar houding is open, belangstellend en ze durft de juiste vragen te stellen. Daarbij schenkt ze volop aandacht. Met haar aanstekelijke energie stimuleert ze leidinggevenden en medewerkers het achterste van hun tong te laten zien. Ze nodigt ze uit de gewenste veranderingen ‘anders dan anders’ aan te pakken. Haar motto is: makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker.

 

Roberto Cialdini & Brene Brown

Met de uitvinding van haar eigen unieke beroep, bouwde Pauline tien jaar aan het gedachtegoed van Verleidkundig Instituut en modelleerde ze haar betekenis, rol en interventiemethoden in een corporate omgeving. Ze herkent haar intuïtieve en autodidactische aanpak in het wetenschappelijke werk Roberto Cialdini en Brene Brown.

 

Pauline in de media

KENNIS MAKEN?

Heb je een vraag? Of wil je kennis maken met Pauline? Neem gerust contact op.